Dag 3 - Universal Studio's

22 december 2014 - Universal Studios Hollywood, Verenigde Staten

Dag 3 – Universal Studio’s Hollywood

Vandaag het bezoek aan een de Universal studio’s op het programma. Vroeg op om half zeven de wekker al. We willen om half 8 aan de ontbijt tafel zitten om zo om 9 uur het pretpark binnen te kunnen lopen. Vandaag is dat open van 09.00 uur tot 22.00 uur, dus we willen er vroeg bij zijn. Na het ontbijt de tickets bij de hotel receptie opgehaald. Blijken er 4 kaarten per kamer voor 2 dagen toegang bij het hotel te horen??? We snappen het nog niet helemaal maar de tickets in ontvangst genomen en we zien het eventueel wel op de rekening.

Vanuit het hotel konden we al zien dat het lekker druk voor inde ingang is. Omdat we al kaarten hadden konden we zo doorlopen.

Als eerste attractie Shrek 4D genomen vervolgens de studio tour, Tranformers 3D, The Mummy ride en weet ik wat nog meer. Het leukste vindt ik toch nog steeds de voorstelling van Waterworld. Als je de film hebt gezien dan snap je ook het verhaal van deze show. Blijft toch bizar dat er gewoon een vliegtuig de voorstelling in komt “vliegen”. Veel vuur, ontploffingen en ander geweld. Erg leuk.

De maagjes begonnen ook alweer aardig te knorren. Nou dat werd een probleem. Erg, erg, erg druk overal. Uiteindelijk even een snelle hap kip salade naar binnen weten te werken. Daarna nog wat rondgelopen en had Peter wel trek in een biertje. Zien we in Bakerstreet een Ierse pub. Dus daar naar binnen en ik bestel een biertje voor Peet. Mogen we even uw legitimatie zien vraagt de barjuffrouw??? Pardon…..Ja dat is park policy. We moeten aan iedereen legitimatie vragen die alcohol besteld. Peter zegt……geen bier dus.

Zo tegen een uurtje of 5 waren we het al aardig zat geworden. Dus op naar de kamer en even de voetjes omhoog. De kids even uurtje geslapen en om 19.30 uur weer op naar het diner bij het Hard Rock cafe op de City Walk. Nu bijna 23.00 uur tijd op ons mandje op te zoeken. Morgen weer een dag. De planning is SonyPicture Studio’s en de Warner Bros Studio’s.

Iedereen een fijne dag.

1. Rob Rijshouwer:
    23 december 2014
    Universal Studio's gedaan in Orlando, geweldig. Ik lees allemaal nieuwe attracties. Genieten dus. HAVE FUN en eet niet te veel want dat is slecht voor de maagjes in die attracties.
  2. Leunie:
    23 december 2014
    Zo gaan de dagen hard hoor voor je het weet is de vakantie voorbij. Gr pa en ma.